Bine

Alaturi

E mai

ai

de

usor

venit

noi.

asa.

IMPREUNA

Sa iti pui in practica ideile de afaceri
Te-ai saturat sa lucrezi pentru altii ?
Acum, fii propriul tau stapan !
Noi te ajutam sa iti infiintezi firma mult dorita,
Si sa iei cele mai bune decizii
La preturi rezonabile
Slide backgroundTileTileTileTileTileTileTileTileTileTile

Pentru ca avem preturi rezonabile

Pentru ca infiintam firma in cel mai scurt timp posibil!

Pentru ca oferim seriozitate, promptitudine si confidentialitate!

Pentru ca pentru noi nu exista probleme, ci doar solutii!

Slide background
Compania R&AI Consulting va ofera urmatoarele servicii:
Infiintare firma: SRL, PFA, II, IF, ONG
Modificare firma
Cesiune parti sociale
Infiintare firma online la doar 99 lei
Redactare contracte
Si multe altele
La preturi rezonabile
+
+
+
+
+
+
+
Slide backgroundSpringAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring Leaf

Consideri ca e timpul sa aduci schimbari

firmei tale ?

noastra te ajuta in acest sens

Pentru ca schimbarea

Compania

inseamna viitor !

Slide backgroundCubeCubeCubeCubeCubeSay helloCubeCubeCubeCubeCube

Contacteaza-ne acum !

Angajare cetatenti straini UE si Non UE

 

 

 

In ultima perioada am avut multi clienti care doreau sa cunoasca procedura prevazuta de lege privind angajarea unor peroane cetateni straini din UE sau Non UE.

Din aceste considerente, va voi prezenta, mai jos, toti pasii pe care trebuie sa-i faceti atunci cand va doriti un angajat strain. Astfel:

 

  1. Daca se doreste angajarea unui cetatean strain din UE, SEE sau CE, atunci, angajatorul va trebui sa inregistreze rezidenta cetateanului strain la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care persoana respectiva locuieste.

La ceasta institutie se va depune un dosar, care trebuie sa contina urmatoarele acte:

  • Cerere tip;
  • Carte de Identitate/pasaport (original si copie);
  • Contract de munca (original si copie) sau adeverinta eliberata de angajator (original);
  • ”Print Screen” din registrul general de evidenta al salariatilor, la sectiunea unde se regasesc datele referitoare la contractul de munca, stampilat si semnat de catre angajator pentru confirmarea veridicitatii documentului prezentat;
  • Dovada achitarii taxelor

 

In urma depunerii acestui dosar, se va emite un certificat de inregistrare de catre IGI, in aceeasi zi. Acesta este valabil pentru o perioada de pana la 5 ani, dar nu mai mica de un an.

De asemenea, cetateanul strain, care se angajeaza pe teritoriul Romaniei, va primi un CNP, in baza caruia va putea fi inregistrat in Declaratia 112, fara a avea probleme la validarea acesteia, fiind inscris in sistemul de asigurari sociale.

Un alt pas pe care trebuie sa-l faca angajatul, cetatean strain, este sa ceara o adeverinta de la angajator, in vederea inscrierii la un medic de familie.

 

In ceea ce priveste, salarizarea, plata contributiilor si a impozitului pe venit, acestea se vor realiza, conform prevederilor in materie, ca si pentru salariatii, cetateni romani.

 

  1. Daca se doreste angajarea unui cetatean Non UE, atunci, procedura se complica. Astfel, angajatorul va trebui sa obtina un aviz de angajare.

Cetateanul Non UE se poate angaja doar la o singura persoana juridica sau persoana fizica autorizata.

Documentatia pentru obtinerea acestui aviz, se va depune de catre societatea angajatoare, la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care isi are sediul social.

 

Pentru a obtine avizul de angajare, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:

 

  • Locurile de munca vacante nu pot fi ocupate de cetateni romani, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenti permanenti pe teritoriul Romaniei;
  • Sunt indeplinite conditiile speciale de pregatire profesionala, experienta in activitate si autorizare;
  • Se face dovada faptului ca este apt din punct de vedere medical sa desfasoare activitatea respectiva;
  • Nu are antecedente penale care sa fie incompatibile cu activitatea pe care o desfasoara sau urmeaza sa o desfasoare pe teritoriul Romaniei;
  • Se incadreaza in contingentul anual aprobat prin Hotarare a Guvernului;
  • Angajatorul are achitate la zi obligatiile catre bugetul de stat;
  • Angajatorul desfasoara efectiv activitatea pentru care se solicita eliberarea Autorizatiei avizului de angajare;
  • Angajatorul sa nu fi fost sanctionat, în ultimii 3 ani, pentru munca nedeclarata sau angajare ilegala

 

Taxa de viza este de 120 Euro si se achita in statul in care se face solicitarea

 

Dupa obtinerea avizului de munca, angajatorul trebuie sa trimita acest document angajatului, iar acesta va obtine viza de lunga sedere pentru angajare de la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei

Aceasta viza se acorda pentru 90 de zile, cu una sau mai multe calatorii.

Documente necesare:

  • Copia avizului de angajare, eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrari sau, dupa caz, documente prin care sa se faca dovada ca solicitantul se incadreaza in categoriile de cetateni straini care pot fi incadrati fara aviz de angajare;
  • Dovada mijloacelor de intretinere la nivelul salariului minim brut garantat in plata pentru intreaga perioada inscrisa in viza;
  • Certificat de cazier judiciar sau alt document cu aceeasi valoare juridica, eliberat de autoritatile din statul de domiciliu sau de resedinta;
  • Asigurarea medicala pe perioada valabilitatii vizei

 

 

Dupa aceasta etapa, urmeaza obtinerea permisului unic. Documentele se depun de catre solicitant personal (i se va prelua si imaginea) la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care locuieste, cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea dreptului de sedere acordat de viza.

De asemenea, permisul unic se reinnoieste cu 30 de zile inainte de expirarea celui anterior.

Documente necesare:

  • Cerere;
  • Documentul de trecere a frontierei (pasaportul, titlul de calatorie etc.) in original si copie;
  • Dovada detinerii legale a spatiului de locuit, in original si copie;
  • Contractul individual de munca;
  • Salariul inscris;
  • Adeverinta medicala;
  • Alte taxe.

 

 

In ceea ce priveste, salarizarea, plata contributiilor si a impozitului pe venit, acestea se vor realiza, conform prevederilor in materie, ca si pentru salariatii, cetateni romani.

 

Aceste cereri sunt solutionate intr-un termen de 30 de zile de la inregistrarea dosarelor, iar daca sunt necesare verificari suplimentare, atunci termenul poate fi prelungit cu, cel mult, 15 zile.

 

Exista si cateva exceptii de la obtinerea documentelor de mai sus: Astfel:

  • Detine functia de administrator intr-o societate comerciala cu participare straina si este singura persoana numita in aceasta functie;
  • Este sportiv profesionist si are dovezi ca a desfasurat o activitate similara in alta tara;
  • Solicita un aviz de angajare pentru lucratori transfrontalieri;
  • Solicita un aviz de angajare pentru lucratori sezonieri.

 

Este necesar avizul de angajare pentru a putea fi angajat pe teritoriul Romaniei, chiar daca se afla in urmatoarele situatii:

  • Provine dintr-un stat ai carui cetateni nu au nevoie de viza pentru a intra in Romania;
  • Are drept de sedere pentru reintregirea familiei;
  • Este detasat pe teritoriul Romaniei.

 

In functie de tipul activitatii pe care doreste sa o desfasoare in Romania, cetateanul strain se poate angaja ca:

  • Lucrator permanent;
  • Lucrator stagiar;
  • Lucrator sezonier;
  • Lucrator transfrontalier;
  • Lucrator inalt calificat;
  • Lucrator detasat

 

 

Consilier juridic

Roxana Iova