Bine

Alaturi

E mai

ai

de

usor

venit

noi.

asa.

IMPREUNA

Sa iti pui in practica ideile de afaceri
Te-ai saturat sa lucrezi pentru altii ?
Acum, fii propriul tau stapan !
Noi te ajutam sa iti infiintezi firma mult dorita,
Si sa iei cele mai bune decizii
La preturi rezonabile
Slide backgroundTileTileTileTileTileTileTileTileTileTile

Pentru ca avem preturi rezonabile

Pentru ca infiintam firma in cel mai scurt timp posibil!

Pentru ca oferim seriozitate, promptitudine si confidentialitate!

Pentru ca pentru noi nu exista probleme, ci doar solutii!

Slide background
Compania R&AI Consulting va ofera urmatoarele servicii:
Infiintare firma: SRL, PFA, II, IF, ONG
Modificare firma
Cesiune parti sociale
Infiintare firma online la doar 99 lei
Redactare contracte
Si multe altele
La preturi rezonabile
+
+
+
+
+
+
+
Slide backgroundSpringAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafAutumn LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring LeafSpring Leaf

Consideri ca e timpul sa aduci schimbari

firmei tale ?

noastra te ajuta in acest sens

Pentru ca schimbarea

Compania

inseamna viitor !

Slide backgroundCubeCubeCubeCubeCubeSay helloCubeCubeCubeCubeCube

Contacteaza-ne acum !

Alături de programul SRL debutant si Start-Up de anii trecut, Guvernul României a dat o Ordonanţă de Urgenţă, nr. 10/2017, prin care vrea să încurajeze înfiinţarea de noi firme, dar şi să încurajeze crearea de noi locuri de muncă.

 

Iată, ce prevede, mai exact, această OUG:

  • Statul va acorda un ajutor de minimis în valoare de până la 200.000 lei/beneficiar,
  • Această sumă înseamnă 100% din valoarea cheltuielilor eligibile,
  • Numărul beneficiarilor este de maximum 10.000 de intreprinderi mici si mijlocii pe an
  • De asemenea, statul estimeaza crearea a minimum 20.000 de noi locuri de munca anual in cadrul celor 10.000 de intreprinderi nou infiintate
  • Programul nu este înca operaţional. După 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei, se vor aproba normelor de implementare a schemei de ajutor de minimis
  • Acest program ar urma să pornească din 1 mai 2017 şi să se mentină până in anul 2020

 

Cine ar fi beneficiarii acestui ajutor de minimis?

Conform OUG, firmele beneficiare ale Programului "Start-up Nation - România" ar urma să fie intreprinderile mici si mijlocii (IMM), înfiinţate după intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenţă, în baza prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonantei de Urgenta nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microintreprinderilor de către intreprinzătorii debutanţi în afaceri, cu modificările şi completarile ulterioare sau Legii nr. 1 / 2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Care sunt cele mai importante condiţii?

  • intreprinderile mici si mijlocii (IMM), sa fie înfiinţate după intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenţă
  • firmele beneficiare vor trebui să angajeze, cu contract de muncă pe durată nedeterminată şi cu normă întreagă minimum 2 salariaţi la momentul depunerii cererii de decont şi să-i menţină în activitate cel puţin 3 ani, începand cu anul următor plăţii ajutorului de minimis

 

Care ar fi cheltuielile eligibile?

  • Echipamente tehnologice, masini, utilaje si instalatii de lucru-inclusiv software-ul aferent, necesare desfasurarii activitatilor pentru care a solicitat finantare, cu exceptia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale;
  • Aparate si instalatii de masura, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cantare electronice cu/ fara printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale;
  • Autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu exceptia vehiculelor de teren simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, exceptand vehiculele de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost, solicitate de intreprinderile care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor sau contra cost. In cazul in care intreprinderea beneficiara de ajutor de minimis, pe langa activitatea eligibila pentru care solicita ajutor in cadrul schemei de minimis, desfasoara si activitati de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achizitionarea de mijloace de transport rutier de marfuri, decat daca se asigura, prin separarea activitatilor sau o distinctie clara intre costuri, ca activitatea exclusa din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiaza de ajutoare de minimis;
  • Investitiile in active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse si servicii - francize, etichetare ecologica, licente-, software pentru comertul on-line, software-uri necesare desfasurarii activitatii pentru care se solicita finantare;
  • Echipamente IT tehnica de calcul - tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii. Nu se pot achizitiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decat numarul total de angajati dupa implementarea investitiei cu componenta nerambursabila, cu exceptia activitatilor care necesita acest lucru;
  • Achizitionarea de spatii de lucru, spatii de productie si spatii pentru prestari servicii si comert - cladiri, hale de productie, spatii amenajate pentru activitati de prestari servicii, productie si comert, inclusiv din elemente prefabricate-. Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie sa aiba destinatie locativa, trebuie sa fie puse in functiune la locul implementarii proiectului, la momentul decontului;
  • Achizitionarea de bunuri prevazute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatura birotica si 3.3 sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, conform Hotararii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu completarile si modificarile ulterioare;
  • Realizarea unei pagini web pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor sau serviciilor promovate -inclusiv cheltuieli inregistrare domeniu, fara hosting-, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului financiar nerambusabil, in limita maxima a 10.000 lei;
  • Achizitionarea de instalatii/ echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare;
  • Achizitionarea de instalatii de incalzire sau climatizare aferente spatiului de desfasurare a activitatii de comert, productie sau servicii;
  • Cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale pentru asociatul/ administratorul societatii aplicante, curs organizat de catre un organism autorizat recunoscut de educatie antreprenoriala in limita a maxim 4.500 lei. Furnizorii de servicii de instruire eligibili in cadrul Programului "Start-up Nation - Romania" pot fi numai organizatii furnizoare de instruire autorizate, care vor prezenta documente justificative privind calificarea persoanelor ce realizeaza instruirea in domeniul respectiv;
  • Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul Programului "Start-up Nation - Romania" si implementarea proiectului - nu mai mult de 8.000 lei fara TVA. Aceasta activitate poate fi efectuata inainte de semnarea Contractului de finantare. Furnizorii de servicii de consultanta eligibili in cadrul Programului "Start-up Nation - Romania" pot fi numai organizatii furnizoare de consultanta autorizate, avand ca activitate autorizata a fi desfasurata una dintre activitatile incluse in cod CAEN clasa 70 (Activitati ale directiilor, birourilor administrative centralizate; activitati de management si de consultanta in management).

În forma iniţială a OUG 10/2017, au fost prevăzute mai multe condiţii care trebuiau întrunite, cumulativ. de către firme, însă acestea au fost amânate, pentru a fi introduse în viitoarea hotărâre de guvern privind normele de aplicare a ordonanţei de urgenţă.

Cu toate acestea, merită a fi menţionate:

  • sunt intreprinderi mici si mijlocii, denumite in continuare IMM, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare,
  •   au capital social integral privat;
  • sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comertului si au sediul social/punct de lucru si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
  •  codul CAEN pentru care solicita finantare este eligibil in cadrul schemei de ajutor de minimis si autorizat la momentul depunerii cererii de finantare, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
  •  nu au datorii la bugetul general consolidat al statului si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
  •  nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
  •  nu au fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu penalitatile aferente,
  •  nu au depasit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exercitii financiare consecutive pentru o intreprindere unica, asa cum este aceasta definita de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis si 100.000 Euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost. Plafoanele se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri europene,
  • actionarii care detin mai multe societati nu pot aplica in cadrul prezentei scheme decat cu o singura societate.

 

 

 

Consilier juridic

Roxana Iova